Min handlekurv

KJØPSVILKÅR

BITTE KAI RAND GIR TILGANG TIL NETTBUTIKKEN: WWW.BITTEKAIRAND.NO.
LES VILKÅRENE VÅRE NØYE FØR DU BRUKER NETTBUTIKKEN
NÅR DU HANDLER PÅ NETTBUTIKKEN VÅR, MÅ DU GODTA DISSE VILKÅRENE.
NÅR DU HAR GODTATT VÅRE VILKÅR, KAN DU BESTILLE/KJØPE VARER I NETTBUTIKKEN.

HVIS DU IKKE FINNER DET DU TRENGER, IKKE NØL MED Å KONTAKTE OSS

KONTAKTADRESSE

BITTE KAI RAND
PALEET, KARL JOHANSGATE 37–43
0162 OSLO
E-POST: CONTACT@BITTEKAIRAND.DK


JURIDISK ADRESSE

BITTE KAI RAND & CO NORGE AS
c/o STEEN & STRØM MAGASIN
KONGENS GATE 23
NO-0153 OSLO
ORG.NR.: 997104994

Hvis du har problemer med nettbutikken vår eller har en henvendelse vedrørende en bestilling, retur, reklamasjon eller sporing, kan du kontakte vår kundeservice på:

CONTACT@BITTEKAIRAND.DK
TEL: +45 8891 9907
ÅPENT: 9-16 MAND-FRE

Nettbutikken er åpen 24 timer i døgnet med forbehold om eventuell midlertidig stenging i forbindelse med oppdateringer.

Bestillinger som gjøres på helligdager eller i helger vil bli behandlet den første virkedagen.

Vi behandler ikke bestillinger som gjøres via e-post, brev eller over telefon.

Før du sender inn en bestilling har du muligheten til å endre opplysningene du har oppgitt samt leverings- og betalingsinformasjon. I tillegg har du muligheten til å gjøre endringer i bestillingen eller fjerne varer fra handlekurven.

Når du klikker på «Send bestilling nå», og kvitteringen vises på skjermen din, er du bundet til kjøpet, og du vil motta en e-post med en ordrebekreftelse.

Kontakt vår kundeservice hvis du har gjort en feil under bestillingen eller hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse.

Vi tilbyr en to års EU-garanti på alle produkter fra kjøpsdatoen. Garantien dekker kun produksjonsfeil, og ikke feil bruk eller behandling av produktet.

Hvis du oppdager produksjonsfeil på varer du har mottatt fra nettbutikken, må du kontakte vår kundeserviceavdeling.

For varer med produksjonsfeil som er kjøpt hos forhandler eller fra egne butikker, vennligst kontakt kjøpsstedet.

Alle priser er inkludert toll og moms.
Vi aksepterer følgende betalingsmetoder:

- Dankort/Visa
- Maestro
- MasterCard
- MobilePay (for danske kunder)

Når varene dine forlater lageret for å bli sendt, blir betalingen din trukket via den valgte betalingstjenesten.
Vi tilbyr alltid sikker betaling. Det betyr at data som sendes mellom deg og BITTE KAI RAND holdes konfidensielt og at kredittkortopplysningene dine aldri blir lagret.
Du vil derfor bli bedt om å angi kredittkortopplysningene dine hver gang du bestiller i nettbutikken vår.

Prisene i nettbutikken vises i den valutaen som er gjeldende i landet ditt. Bruk funksjonen «sendes til» øverst i nettbutikken hvis du ønsker å endre land.
Leveringsadressen din bestemmer den gjeldende valutaen.
Vær oppmerksom på at bytte av land kan påvirke pris og leveringskostnader.

Du kan betale med følgende valutaer:
- Dansk krone (DKK)
- Svensk krone (SEK)
- Norsk krone (NOK)
- Euro (EUR)
- Britisk pund (GBP)

Hvis det fremgår på kjøpet ditt at ditt valgte leveringsland og valutaen ikke stemmer overens, kan vi bli nødt til å annullere ordren din og be deg om å bestille på nytt.

Du har rett til å returnere varene dine uten begrunnelse innen 14 dager.
Returfristen utløper 14 dager etter datoen du fysisk mottok varen eller 14 dager etter at varene ble levert til en pakkeboks.

HAPPY HOLIDAYS Du kan nå returnere frem til 6/1-24.

I forbindelse med retur anbefales det at du sparer på kvitteringen fra postkontoret/transportøren som bevis på at du har levert pakken til postkontoret/transportøren.

Når vi har mottatt dine returnerte varer, vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg med unntak av dine fraktkostnader.

Når du returnerer en vare, må du fylle ut returskjemaet som følger med leveransen. Det er viktig at du fyller ut skjemaet, slik at vi kan behandle returen riktig.

Vær oppmerksom på at vi ikke bytter varer på salg. Hvis du vil ha en annen størrelse eller farge, kan du returnere bestillingen og lage en ny.

Hvis du ønsker å sende varer i retur, bes du være oppmerksom på følgende:

Returpakken din skal sendes til:
BITTE KAI RAND
PALEET, KARL JOHANSGATE 37–43
0162 OSLO
E-POST: OSLO@BITTEKAIRAND.COM

Varer skal returneres i perfekt stand, ubrukt, uvasket og uten duft eller merker av parfyme, sminke eller deodorant.

Du kan bytte ubrukte varer hvor alle merkelapper fortsatt er på. Hvis du ønsker å bytte til den samme varen i en annen størrelse eller farge, sende vi deg gjerne den nye varen så snart vi har mottatt varen du ønsker å bytte.

Kjøpet ditt på nett kan også byttes i butikken BITTE KAI RAND, PALEET, KARL JOHANSGATE 37–43 1662 OSLO under forutsetning av at varen er ubrukt og i original stand.

Hvis butikken ikke har størrelsen på lager, vil vi kontakte lageret i København.

Hvis du ønsker tilbakebetaling for kjøpet ditt på nettet, må du ta med en kopi av fakturaen. Butikken betaler ikke pengene direkte, men den vil kontakte hovedkontoret i København, som vil sørge for at pengene blir refundert.

Du har 24 måneders reklamasjonsrett fra leveringstidspunktet.

Har du kjøpt et produkt i nettbutikken som du ønsker å reklamere over, må du rapportere det til vår kundeservice på e-post contact@bittekairand.dk eller tlf. +45 8891 9907.

Vennligst legg ved et bilde av feilen samt ditt ordrenummer, så skal vi kontakte deg så snart som mulig.

Defekt ved ankomst:

Du kan bruke returetiketten som følger med i pakken for å sende reklamasjonen til oss.

Vi ber deg legge ved tilsendt returnota, hvor du beskriver produktets feil.

Hvis du ikke har noen av disse, vil en håndskrevet lapp med ordrenummer også fungere.

Avlever pakken på postkontoret og sørg for at du får kvittering for leveringen som bevis på at pakken er levert.

Dersom du betaler for frakten selv, er det også viktig å få kvitteringen for dette. Ved godkjent reklamasjon vil vi nemlig refundere returkostnadene innen rimelighetens grenser.

Adressen pakken må sendes til er:
BITTE KAI RAND
PALEET, KARL JOHANSGATE 37–43
0162 OSLO
E-POST: OSLO@BITTEKAIRAND.COM

Etter at vi har mottatt pakken på vårt lager, tar behandlingen av reklamasjonen vanligvis noen få virkedager. Du vil da bli kontaktet direkte.

Merk: I travle perioder, som f.eks. sesongstart i mars/april og august samt byttedager ved jul/nyttår, kan lengre behandlingstider oppstå.

Har du kjøpt et produkt fra en av våre fysiske butikker som du ønsker å reklamere over, må du umiddelbart kontakte en butikk nær deg:Finn butikk her

REKLAMASJONSRETT

Du har 24 måneders reklamasjonsrett fra leveringstidspunktet.

Har du kjøpt et produkt i nettbutikken som du ønsker å reklamere over, må du rapportere det til vår kundeservice på e-post contact@bittekairand.dk eller tlf. +45 8891 9907. Vennligst legg ved et bilde av feilen samt ditt ordrenummer, så skal vi kontakte deg så snart som mulig.

Defekt ved ankomst:

Du kan bruke returetiketten som følger med i pakken for å sende reklamasjonen til oss.

Vi ber deg legge ved tilsendt returnota, hvor du beskriver produktets feil.

Hvis du ikke har noen av disse, vil en håndskrevet lapp med ordrenummer også fungere.

Avlever pakken på postkontoret og sørg for at du får kvittering for leveringen som bevis på at pakken er levert.

Dersom du betaler for frakten selv, er det også viktig å få kvitteringen for dette. Ved godkjent reklamasjon vil vi nemlig refundere returkostnadene innen rimelighetens grenser.

Adressen pakken må sendes til er:
BITTE KAI RAND
PALEET, KARL JOHANSGATE 37–43
0162 OSLO
E-POST: OSLO@BITTEKAIRAND.COM

Etter at vi har mottatt pakken på vårt lager, tar behandlingen av reklamasjonen vanligvis noen få virkedager. Du vil da bli kontaktet direkte.
Merk: I travle perioder, som f.eks. sesongstart i mars/april og august samt byttedager ved jul/nyttår, kan lengre behandlingstider oppstå.
Har du kjøpt et produkt fra en av våre fysiske butikker som du ønsker å reklamere over, må du umiddelbart kontakte en butikk nær deg: Finn butikk her

 

 

Refusjonen din vil skje med den samme betalingsmetoden du brukte til den opprinnelige transaksjonen. Vi kan tilbakeholde refusjoner til vi har mottatt varene.

Når vi har mottatt de returnerte varene dine, refunderer vi alle betalinger som er mottatt fra deg, med unntak av fraktkostnader.

Du vil motta en e-post fra BITTE KAI RAND, med en kreditnota som dokumenterer at pengene dine er refundert fra systemet vårt.

Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 20 virkedager før refusjonen krediteres til kontoen din. Hvor lang tid det tar avhenger av hvilken bank eller kortutsteder du har. Dessverre er denne forsinkelsen utenfor vår kontroll. I tilfelle vi ikke kan refundere til kredittkortet ditt, vil vi kontakte deg for å finne en alternativ løsning.

Hvis du har betalt med Mastercard, må du være oppmerksom på at det kan ta opptil 30 dager før du kan se transaksjonen for refusjonen din.

For å få full refusjon må varen returneres i samme stand som da du mottok den. Dette betyr at varen må være ubrukt, med alle originale merkelapper. Varen må ikke ha blitt vasket eller renset. Den må være ubrukt og uten duft, parfyme, sminke og deodorant. Varene er ditt ansvar til vi har mottatt dem på lageret vårt.

Hvis disse betingelsene ikke er oppfylt, vil det være tilfeller der varen mister sin verdi, og du vil ikke ha rett til å motta hele beløpet tilbake. Dette gjelder imidlertid ikke ved reklamasjoner.

Vi bruker informasjonskapsler for å samle inn informasjon om dine aktiviteter i nettbutikken vår.

Informasjonskapsler er små datafiler som lagres av nettleseren din. Informasjonskapsler inneholder informasjon om hvilke deler av nettbutikken vår du har besøkt. Vi bruker ikke informasjonskapsler til å lagre eller samle inn personlig identifiserbar informasjon. De gir oss muligheten til å tilpasse din online opplevelse hos oss og for å forbedre brukeropplevelsen din.

Informasjonskapsler kan ikke overføre virus eller samle inn andre opplysninger fra datamaskinen din.

Du står fritt til å avvise bruken av informasjonskapsler og fremdeles bruke nettbutikken vår.

Du kan deaktivere bruken av informasjonskapsler hvis du ønsker dette. Det forhindrer imidlertid bruken av visse funksjoner på www.bittekairand.com, herunder muligheten til å tilpasse tjenester for deg.

Vi bruker informasjonskapsler fra første- og tredjeparter. Førsteparts informasjonskapsler settes av www.bittekairand.no, og brukes f.eks. til å huske pålogging, nettanalyser og språkvalg. Dette bidrar til å forbedre brukeropplevelsen din hos oss.

Tredjeparts informasjonskapsler settes av et tredjeparts nettsted.

Eksempler på tredjeparts informasjonskapsler er sosiale plugin-moduler, informasjonskapsler til målretting av markedsføring og innsamling av nettstedsstatistikk. Eksempler på informasjonskapsler fra tredjeparter er Google og Facebook.

Du vil alltid bli informert i forbindelse med innsamling av dine personlige opplysninger.
Opplysningene kan for eksempel inneholde ditt navn, e-postadresse, lokasjon, navigering i nettbutikken og informasjon om kjøpet ditt.

Vi samler inn data i forbindelse med de følgende to punkter:
1. Når du foretar et kjøp på www.bittekairand.no
2. Når du melder deg på nyhetsbrevet vårt

Vi bruker opplysningene dine til følgende:

• Gjennomføring av kjøp i nettbutikken

• Deltakelse i konkurranser

• Levering av nyhetsbrev og SMS-er

• Levering av markedsføringsmateriell

• Oversikt over kjøpshistorikk

• Statistikk

• Andre markedsføringsinitiativer hvis det er gitt samtykke.

Vi bruker opplysningene dine til kontinuerlig forbedring av vår nettbutikk samt markedsføringsmateriell.

Vi selger eller gir ikke opplysninger om kjøpshistorikken din til tredjeparter eller deler dine personopplysninger uten din tillatelse.

Opplysningene dine brukes i forbindelse med forsendelse, hvor opplysningene dine deles med fraktselskapet som benyttes av BITTE KAI RAND. I tillegg deles opplysningene med BITTE KAI RANDs partnere, f.eks. ved sending av nyhetsbrev. Partnerne behandler personopplysninger for BITTE KAI RAND i samsvar med gjeldende lov.

Du har til enhver tid rett til å bli informert om hvilke personopplysninger vi har om deg, samt retten til å rette og slette dine personopplysninger. Du kan kontakte oss på contact@bittekairand.dk dersom du ønsker dette.

Opplysningene vi lagrer vil ikke inneholde dine betalings- eller kredittkortopplysninger.

All netthandel på hjemmesiden vår er underlagt dansk lovgivning.

Du kan sende inn en klage på en vare du har kjøpt hos oss til Center for Klage Løsning, Nævnets Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klage Løsning via Klageportalen for Nævnets Hus.

PRISER OG LEVERING

- Levering til en Bring-pakkeshop nær deg: 99 NOK
- Levering til business adresse (Bring): 59 NOK
- Alle bestillinger over 3 000 NOK til en Bring-pakkeshop nær deg: 79 NOK
- Gratis levering i Oslo-butikken. Afsendes innen 3–6 virkedager.

Vi sender ut bestillinger innen 3–6 virkedager fra mandag til fredag.

Bestillinger som gjøres i helger eller på danske helligdager behandles neste virkedag.

Forsinkelser kan forekomme i forbindelse med kampanjetilbud og salgsperioder.

Alle ordrer leveres fra lageret vårt i København. Alle ordrer sendes med GLS, som videresendes med Posten Norge / Bring når pakken ankommer Norge.

Pakken kan leveres til en firmaadresse med Bring eller privatadresse med Posten Norge.

Hvis du ikke er hjemme når pakken leveres til en privatadresse, vil den bli innlevert til et postkontor, hvor pakken kan hentes.

Hvis pakken sendes til et postkontor, skal den hentes innen 14 dager.

Etter denne tidsfristen blir vårt lager i København kontaktet om eventuell ny levering eller en alternativ leveringsadresse.

Vi kan ikke levere ordren din uten at du kvitterer for mottak av pakken.

Vær oppmerksom på manglende varer eller skader når du mottar leveransen.

Hvis pakken er skadet må du nekte å motta varene.

Kontakt vår kundeserviceavdeling ved manglende varer eller feilleverte varer.

Merk: I travle perioder, for eksempel ved sesongstart i mars/april og august, Black Days i november, salg og julehandel i januar, kan det forekomme lengre leveringstider.